Osona - Els ponts perduts de Viladrau

Característiques:

Província/Comarca/Municipi: Barcelona/Osona/Viladrau.
Punt de Sortida: Restaurant la Solana dels Molins (UTM 31T) – E(X): 448150 m; N(Y): 4633095 m.
Tipus (Lineal/Circular): Circular.
Dificultat: Fàcil. El desnivell màxim és de 154 m. Els camins són amples a excepció del tros entre el pont de la Sala i el gorg Negre. En aquest tros el camí està força envaït per tota mena d’esbarzers, arbusts i troncs travessats. S’ha d’anar amb compte.
Què veure: En aquesta excursió seguirem el recorregut de diverses rieres i rierols entre les quals destaquen la riera Major, la riera de Sant Segimon i la riera de l'Erola. En alguns casos travessar aquestes rieres significa creuar-les per ponts antics i molt fotogènics. En el cas del gorg Negre és convenient anar preparat per travessar la riera mullant-nos els peus o bé portar un calçat apropiat per aigua.
Precaucions: Cap en especial. En tot cas, si ha plogut recentment, anar amb compte al creuar la riera a l'alçada del gorg Negre.

Dades Tècniques:

Track (wikiloc):
Data de realització:
08/03/2017
Mapa:
37-13_T5K_ED50_ICGC.
Senyalització:
Al inici marques blanques (dues C capgirades) en fons vermell. Veure fotografies. Després res. Aconsellable portar mapa o gps.
Distància (amb altures):
218 m.
Descens Acumulat:
Temps aproximat:
3 hores 45 minuts (sense aturades).
Cobertura telefònica
Normal en alguns moments i dolenta en altres amb Movistar.

Aproximació (En cotxe des de BCN): C17 Direcció Vic – A Vic entrem a la C25 en direcció a Girona – C25 Espinelves i immediatament, aprox. en el km 202, sortida Viladrau. Després de la sortida trobem una rotonda, girem 180° i agafem la GI543 en direcció a Viladrau, on arribarem després d’uns 7 km. Seguirem per la mateixa carretera, que ara és la GI520, travessem Viladrau en direcció a Seva i aprox. en el km 1,7 trobem a la dreta el Restaurant La Solana dels Molins. Aparquem a l’esquerra de la carretera, davant del restaurant, en una gran esplanada. Aquest és l’inici de l’excursió.

Descripció: Sota l’aparcament, comença el Camí dels molins que deixarem immediatament, girant a la dreta (cap a l'Oest), en direcció a la depuradora de Viladrau. Passarem pel seu costat, i anirem cap a can Pau Moliner on trobarem el primer pont. Arribarem al Club de Polo de Viladrau que vorejarem quasi totalment, però abans trobarem el pont de fusta i l’emblemàtic pont de la Noguerola. Val la pena aturar-se per fer algunes fotos. Seguim el camí i trobarem la imponent alzina de la Sala i el pont de la Sala. A partir d’aquest punt el camí es fa una mica difícil donat que la vegetació l’està envaint. Voregem la masia la Sala (on el dia de Sant Jordi de 1594 va néixer el famós bandoler Serrallonga), la Casa Nova de la Sala i la masia de can Puig. El camí ja és una bona pista on trobarem el pont de can Gat. A partir d’aquí el camí és bastant planer. Passem prop de la masia dels Molins i arribem a l’aparcament on hem iniciat l’excursió.

Senyalització del camí:

Invasió vegetal:

Pont de la Sala:

Gorg Negre:

Al costat de la riera Major:

Planell amb el Track:

Espero que us hagi agradat. Si és així us podeu subscriure al blog per tal de rebre les novetats. També podeu deixar els vostres comentaris.

1. Què provocadores aquestes fotos! T'entren ganes de fer tot el recorregut i gaudir d'aquests ponts tant bonics!!

1. Estic d'acord amb tu, els ponts són molt bonics i el recorregut val la pena. Es pot fer sencer o, si per exemple hi han nens, es pot arribar fins al pont de la Sala i tornar a l'inici.

2. Fotos precioses! Es veu un indret molt bonic i màgic.

1. Gràcies Alexandra. Aquests racons al natural encara són millors!

3. Molt maco Jordi!!! Fotos precioses!!!